sobota 13. júna 2015

O brigáde, alebo nabudúce sa radšej vyspím.

Tak, a Monika sa po čase opäť konečne pustila do prispievania na svoj milovaný blog. KONEČNE. Totiž to, na písanie mi ostáva minimum času, keďže v škole mám klauzúry - TÉMA PROJEKTU JE VODA - a aby som sa doma náhodu nenudila, našla som si aj brigádu, ktorú som zháňala nekonečne dlho. Nuž, kto hľadá, nájde. Že? V tomto článku vám poviem niečo o tom ako poctivo pracujem, ako sa tam cítim a taktiež vám dám aj nejaké tie tipy, ako si môžete nájsť tú svoju. Ak po mojom článku ešte nejakú budete chcieť.


Krok číslo 1 - HĽADANIE
Všimla som si, že veľa ľudí je nesmierne pohodlných a myslia si že všetko nájdu online - to však nieje pravda. Stačí si pozrieť "brigady kosice" v Googli a vyhodia sa vám asi 3 ponuky. a minimálne jedna z toho je až od 18 rokov. Myslím si že ten kto má 18+ si vie nájsť aj normálnu prácu, a nemusí zarezávať ako brigádnik za minimálny plat. My mladšie, 16-17 ročné žiaľ nemáme inú možnosť. Preto som sa rozhodla nehľadať si brigádu na nete, ale konala som, a šla som ju hľadať do centra mesta. Tam som na jednej (!) ulici našla tých ponúk asi 20. Trošku rozdiel, čo?

Krok číslo 2 - OSLOVENIE VEDÚCEHO DANEJ PREVÁDZKY  A INFORMOVANIE SA
Ak ste našli niečo čo vás zaujalo, rozhodne neváhajte, vojdite dnu a opýtajte sa nejakého zamestnanca na info o brigáde. On vás na 90% pošle za vedúcou/vedúcim aby vás s tým oboznámil. Keď už sa s danou osobou zhovárate, rozprávajte jej len to najlepšie, aký ste dokonalí, všestranní, rýchlo učenlivý a ako všetko splníte a všetko vám vyhovuje. Bude z vás nadšená a takmer hneď vám vystaví zmluvu. A samozrejme, nezabudnite dodať že dokonale ovládate anglický jazyk! Aj keby to nebola pravda.. za klamstvo sa nestrieľa. (Ja anglicky viem až veľmi dobre, ale niektoré moje známe z práce ani nie.. mayoneeez! Bude to one euro deväť cents!)

Krok číslo 3 - PODPÍSANIE ZMLUVY
Ak vás očarená vedúca pozvala do jej temnej skrýše podpísať zmluvu, vyhrali ste. So sebou si doneste jednoznačne potvrdenie o návšteve školy, občiansky preukaz, a ak idete k potravinám ako aj ja, tak aj zdravotnícky. Normálny lekár vám ho urobí zadarmo, ten nenažratý za poplatok vo výške 4€. Inak, v tom návale radosti si nezabudnite prečítať celú zmluvu, nikdy totiž neviete čo podpíšete.

Krok číslo 4 -  ZAÚČANIE
Čo sa týka zaúčania, je neplatené a môže trvať deň alebo týždeň, presnejšie to povedať neviem. To moje trvalo 3 dni, od 15:00 do 19:00. Na zaúčaní vás oboznámia s tým čo ponúkajú a keď pracujete v reštaurácii tak vás naučia čo a ako máte robiť. Počas zaúčania sa k vám všetci milo správajú, tak si to užite, pretože to nebude trvať dlho.. pravdepodobne :D No a po zaúčaní konečne idete do práce a učíte sa ďalej.. o áno, a aby som nezabudla, ja zarezávam v bagetérii. Takže kto chce, v Košiciach na Hlavnej stále hľadajú brigádnikov, a ja budem mať rada nejaké blogerské kolegyne :)

Ja som sa napríklad naučila samé zaujímavé veci:
- ako sexy vyzerajú moje nohy s kŕčovými žilami (ktorých som sa už našťastie zbavila)
- ako milovník bagiet (ja) môže bagety znenávidieť.. ale mexickú si občas dám
- vlastne ako znenávidieť všetky druhy pečiva
- že dresing sa inak volá remoláda 
- že môžem mať alergiu aj na slová - bielka, cereálka
- ako umyť hajzle za 7 minút, a potom celú veľkú prevádzku za 10 minút, a stále to vraj robím pomaly
- že ak prídete domov o 23:30 sa vám vôbec nechce odličovať a ani  nič.. a budete trpieť väčším nedostatkom spánku ako doteraz
- úplne sa odosobniť od buzerácie
- že plnená bageta už nieje bageta, ale sendvič

A vlastne samé pekné veci.


Dúfam že vám môj článok aspoň trošku pomohol a páčil sa vám. Brigádujete/pracujete niekde aj vy? :) Budem rada ak mi dáte vedieť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára